Reis naar Engeland - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Bryan Erkens - WaarBenJij.nu Reis naar Engeland - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Bryan Erkens - WaarBenJij.nu

Reis naar Engeland

Door: Bryan & Maikie

Blijf op de hoogte en volg Bryan

01 Januari 2017 | Nederland, Heerlen

Hallo allemaal, vandaag begint de reis naar Engeland. Voordat we daarover gaan beginnen, stellen we ons eerst voor. Wij zijn Bryan Erkens en Maikie Schroyen (beide 19 jaar oud) en we zijn studenten van het Arcuscollege Heerlen. We houden samen deze blog bij door iedere dag de dag te bespreken en om de beurt te typen. We gaan 3 maanden naar het dorpje March gelegen in de provincie Cambridge, waar we stagelopen bij een socialcare centre. We zijn beide aan het leren voor pedagogisch medewerker Jeugdzorg niveau 4. Maikie is nog nooit in Engeland geweest en Bryan één dag met een cruisetocht, hij is toen in de stad Newcastle geweest. We kennen elkaar vanaf de basisschool af aan en zijn al 4 jaar goede vrienden. De reis begint in Heerlen. Vanaf daar zwaaien we onze familie en vrienden uit. We nemen afscheid van mensen die we een lange tijd niet meer zullen zien. We hebben gekozen om met de bus te gaan, zodat we ons geen zorgen te maken over een bepaalde hoeveelheid bagage en alles mee kunnen nemen wat we willen.

20: 30/ Locatie: Heerlen/ De bus van slagenreizen komt aan op Heerlen station. We pakken onze koffers. We nemen afscheid en stappen in de bus richting een nieuw en spannend avontuur.
De bus rijdt langs verschillende steden waar nog meer mensen worden opgehaald die voor 1 dag naar London willen. Het is een raar gevoel dat we bekende plekken nu drie maanden niet gaan zien en ons in een totaal vreemde omgeving gaan bevinden, maar we gaan er met een goed gevoel en veel zin op af.

04: 00/ Locatie: Duinkerken/ We komen aan bij de douanepost. We moeten uitstappen en al onze bagage meenemen. De bus wordt gecontroleerd op illegalen. Er wordt vooral gezocht naar vluchtelingen die het land binnen willen komen, dit is een groot probleem in Engeland. De douanemedewerkers stellen ons meerdere vragen over ons bezoek in Engeland. Aangezien we meer koffers bij ons hebben dan de rest van de bus. Daarna mogen we onze reis vervolgen. De bus rijdt in een grote opslagplaats van de boot.

04: 30/ locatie: Boot/ Eenmaal op de boot aangekomen mogen we uitstappen. We lopen met de menigte mee richting de trappen naar een hoger deck. Hier zijn verschillende winkels en eetkraampjes. Er is een station waar je gratis je euro’s kan inleveren voor ponden, hier staan meerdere mensen waarvan sommigen het niet eens zijn met de koers en tegen ons vertellen dat het oplichters zijn, jammer genoeg hadden we al geld gewisseld. We verdoen de tijd met rondkijken, en we eten ergens een broodje. We schrikken van het feit dat mensen er veel mensen op de grond en de banken liggen te slapen, bijna alle plaatsen zijn bezet en je moet opletten dat je niet op iemand gaat staan. De mensen liggen op de raarste plekken te slapen, zoals onder de tafels, onder de trappen en zelfs op de kinderspeeltoestellen.

06 :00/ Locatie: Doover/ Aangekomen in Doover lopen alle mensen terug naar hun vervoersmiddel. We lopen de trappen omlaag richting de opslagplaats. Als iedereen in de bus zit rijden we Engeland binnen. De reis vervolgt zich richting London. Eenmaal op de weg aangekomen zijn er meteen grote verschillen met de Nederlandse wegen. Op de eerste weg vanaf de haven naar het binnenland staan heel erg veel borden langs de weg dat je moet opletten dat je links moet rijden. In Nederland staan langs de kanten van de weg reflectors die oplichten als je er met je koplampen op schijnt, in Engeland zijn overal langs de onverlichte wegen kleine led-lampjes om de rijbaan aan te geven. Het is nog erg rustig op de weg en het is nog donker.

07:30/ locatie: London/ We rijden met de bus London in. de buschauffeur verteld tijdens het rijden over de geschiedenis van de stad. Tijdens deze rit zijn we langs verschillende monumenten gekomen. we zagen de Big Ben & Londen Eye. Er was niet veel verkeer. We stappen uit bij een station in de buurt van Buckingham Palace . Daar zijn we in de ondergrondse metro naar Kings cross station gegaan.

Aangekomen op Kings cross station. Zijn we rustig gaan zitten, omdat we nog tijd over hadden. Daar namen we deze foto. 

we liepen het station binnen en gingen opzoek naar het juiste perron dat we nodig hadden. Het station Kings cross is ook gebruikt in Harry Potter. Daar kwamen achter door de attractie die er stond.

11:00/ locatie: Peterborough/ we komen aan op het laatste station voor March. We hebben nog een uur tussen het vertrek van de laatste trein van onze reis. We eten samen nog een broodje. Peterborough is de grootste stad in de regio rondom March. We stappen in de trein en gaan op weg richting March.

13:00/ locatie : March/ we komen aan op March station. Ik belde mijn stagebegeleider, met de vraag of ze ons zouden willen ophalen. We pakken onze koffers en lopen richting de auto. We maken kennis met Vanessa. Vanessa is verantwoordelijk voor de administratie.

Ze reed met ons een rondje om March. Ze liet ons plekken zien waar boodschappen kunnen halen.

14:00/ locatie : March Bentley house/ we kwamen aan bij ons appartement. We keken rond en pakte onze spullen uit. We verzorgde ons bonnenboekje. Daarna gingen we ons verzorgen. Aangezien we een lange reis achter de rug hadden.

Toen we klaar waren met verzorgen gingen we boodschappen doen. we moesten eten en drinken kopen. Ontbijt en avond eten. We liepen elke winkel af. Om te kijken waar alles het goedkoopste is. Het viel ons op dat ongezonde dingen erg goedkoop zijn.