Terug reis Nederland - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bryan Erkens - WaarBenJij.nu Terug reis Nederland - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Bryan Erkens - WaarBenJij.nu

Terug reis Nederland

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

01 April 2017 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vandaag vertrekken we naar huis. Na een lange stageperiode was het tijd om weer terug te gaan naar familie en vrienden. Er zijn veel manieren om in/uit Engeland te komen. Na een zoektocht op internet besloten we om met de trein terug te gaan. Onze terugreis zou beginnen op zaterdag ochtend. Onze stagebegeleider zou ons afzetten op het station. Vanaf daar zouden de wegen scheiden.

7:30 /Bentleyhouse/ het was tijd om op te staan. We verzorgde ons en pakte onze laatste spullen in. We hadden de avond van tevoren afscheid genomen van lokale mensen die we hadden leren kennen. Toen het appartement leeg was en al onze spullen ingepakt waren, liepen we naar buiten om eten te halen voor de terugreis.

9:00 /Bentleyhouse/ Onze stagebegeleider stond buiten klaar om ons naar het station te brengen. We gaven haar de sleutels van het appartement. Verder moesten we haar ook sleutels geven van de Socialcare centre. We legde onze koffers achterin de auto. Het was tijd om te gaan.

9:15 /March train station/ we kwamen aan op het station. Onze stagebegeleider wenste ons het beste voor de toekomst. We namen afscheid en liepen het station op. Ons reisplan zag er zo uit.
- March  King cross
- Kingcross  st Pancras International Station
- st Pancras International Station  Brussel
- Brussel Liège
- Liège  Maastricht

9:30 /March train station/ de trein richting Kingscross kwam aan. We hadden op het station nog kleinigheden gekocht voor onderweg. We laden de koffers in de bagageruimtes boven in de trein. De reis die we moesten maken duurde 1 ½ uur. We probeerde nog even wat slaap te pakken.

11:00 /Kingscross station/ we komen aan op een groot station. Een station dat gebruikt is in meerdere films. We lopen naar de hoofdhal van het station. We zochten de weg naar ST Pancras International Station. Na 5 minuten lopen komen we een bord tegen die ons de weg leidt. We komen aan op een groot plein voor het International Station.
Op het midden van het plein staat een grote schommel. Waar veel kinderen en mensen foto’s maken. We eten een broodje en nemen even rust.

12:00 /ST Pancras International Station/ het is tijd om in te checken. Voordat we naar het perron kunnen gaan, moeten we door een controle. Na de controle wachten in een hal. We moeten wachten tot ons perron vrij is. Toen ons perron vrij was liepen we de trein in. De trein ziet er anders uit dan normale treinen. Aangezien deze trein een hogesnelheidstrein is. In de trein is een bar en plekken waar je snacks kan halen.
Toen de trein vertrok merkten we pas hoe snel de trein ging. We keken door het raam en bewonderden het moment. Toen de trein de tunnel in ging voelde je de druk in de cabine veranderen.

15:30 /Brussel Station/ aangekomen in Brussel zoeken we naar de trein richting Liège. De beveiliging op het station was opvallend. Overal stonden mensen van het leger met wapens. Dit gaf een dreigend gevoel. Aangezien we dit niet gewend waren. Toen we de trein richting Liège hadden gevonden, besloten we om in te stappen.

18:00 /Liège/ we zijn aangekomen op het station van Liège. We kijken om ons heen en vragen aan een informatiebalie waar we naartoe moeten. Dit zal onze laatste overstap zijn voordat we in Maastricht zijn. We liepen naar het perron waar we moesten zijn. Vervolgens stapten we in de trein.

19:00 /Maastricht/ we komen aan op Maastricht station. Het is een vertrouwd gevoel om na 3 maanden op een plek te zijn die herkenbaar is. We lopen naar een terras, waar we een drankje doen. We bespreken onze reis. We lachen na over dingen die we hebben meegemaakt. Daarna worden we opgehaald om naar huis te gaan.