Eerste kennismaking Engeland / Stage - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Bryan Erkens - WaarBenJij.nu Eerste kennismaking Engeland / Stage - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Bryan Erkens - WaarBenJij.nu

Eerste kennismaking Engeland / Stage

Door: Bryan & Maikie

Blijf op de hoogte en volg Bryan

03 Januari 2017 | Verenigd Koninkrijk, March

Socialcare
We werden opgehaald. We vertrokken richting het gebouw van de socialcare. Toen we binnen kwamen kregen we een snelle rondleiding. We bespraken verschillende protocollen omtrent de veiligheid. We bespraken verschillende dingen waarvan we op de hoogte moesten zijn. Daarna stelde we ons voor aan de 2 mensen die verantwoordelijk zijn voor de administratie. Vanessa & Georgina. Nadat we dat gedaan hadden mochten we naar huis. Aangezien er op dat moment niemand aanwezig was.
We besloten om nog even te blijven. Aangezien we op ons appartement geen wifi hadden. We stuurde berichten naar huis. Ook verstuurde we e-mails die betrekking hadden tot school. Vanessa vertelde ons dat we de volgende dag een bespreking hadden. De bespreking ging over casussen die zich voordoen met betrekking tot de kinderen.
We merkte dat hoe langer we in Engeland waren, het makkelijker werd om Engels te verstaan. We werden naar huis gebracht en deden boodschappen bij Tesco (supermarktketen).

Socialcare vergadering
We werden opgehaald bij ons appartement, dit werd de eerste keer dat we onze collega’s gingen ontmoeten. We reden naar de socialcare, eenmaal aangekomen bij de socialcare gaven we iedereen een hand. We stelde ons voor en legde uit waarom we in Engeland zijn, het was een warm welkom. We voelde ons op ons gemak. Tijdens de vergadering sprak iedereen langzamer, zodat we alles konden verstaan wat er gezegd werd. De casussen die voorkwamen waren meer gecompliceerd dan we hadden verwacht. Vooral omdat de leeftijd van de betrokken kinderen laag was, tegenover de voorvallen zich voor hebben gedaan.
Nadat de vergadering voorbij was moesten we een collega schaduwen. Er was sprake van een intake omdat een jongen voor de eerste keer bij de socialcare was. Tijdens de kennismaking doorliepen we verschillende vragen. De vragen zijn gebaseerd op kennismaking en verwachtingen. De intake zorgt ervoor dat de begeleiders weten wat ze van het kind kunnen verwachten. Ook wat het kind van de begeleiders kan verwachten. Er worden doelen besproken.
Nadat de intake voorbij was besloten we een spel met het kind te doen. aangezien de concentratie van deze jongeman niet hoog lag. Het was de eerste keer dat we met een Engelse cliënt aan een tafel zaten.
We probeerde hem beter te leren kennen. We kwamen erachter dat hij van motors en muziek hield. We hebben gepraat over motors en muziek. we speelde het spel en daarna was het alweer tijd om naar huis te gaan.
Normaal gesproken wordt aan het eind van elke dag een rapport geschreven. Dit rapport verteld wat het kind heeft gedaan. Welke doelen het kind had. Welke vormen van educatie het kind die dag heeft gevolgd. Ook wat zijn gedrag was tijdens deze activiteiten.
Deze rapporten worden verzameld in een digitale administratie. Deze kunnen door elke collega ingekeken worden via zakelijke telefoon en laptop. Op het moment dat er een nieuw rapport op de administratie komt (ADMIN). Krijgt iedereen een bericht dat er een nieuw bestand op de admin staat.

De dagen na de vergadering hebben we vooral geobserveerd. Aangezien we nog niet bekend waren met de gebruiken van de socialcare. We hebben jeugdigen geholpen bij schoolse zaken. Hierbij kan je denken aan rekenen en Engels. Elk jongere heeft een eigen week planning. Ze kunnen kiezen uit dingen die ze zelf leuk vinden. Natuurlijk moeten ze ook leren voor school. De planning wordt op het begin van de dag bekeken met de jeugdigen. Daarna beginnen de kinderen met de taak die op de planning staat. Van half 10 tot 12 is periode 1. Van half 1 tot 3 is periode 2. Tussen deze 2 periodes hebben de kinderen een half uur pauze voor te lunchen. Daarna gaan de kinderen naar huis.
Als we klaar zijn met ons werk lopen we naar de boven verdieping. Hier staan alle laptops van de zaak. De laptops worden gebruikt om rapporten mee te schrijven. De rapporten hebben een basis. De basis bestaat uit de volgende punten.
- Activities : bij dit onderdeel van de rapportage, vermelden we activiteiten die we hebben gedaan met de kinderen. we schrijven op welke vakken ze hebben geleerd. Ook schrijven we op welke spellen ze hebben gespeeld.
- Learning : bij dit onderdeel schrijven we op wat de kinderen geleerd hebben. we schrijven de valkuilen die het kind ondervindt ook op.
- Behaviour : bij dit onderdeel beschrijven we het gedrag van het kind. Hoe hij zich heeft gedragen negatief/positief