Peterborough - Reisverslag uit Peterborough, Verenigd Koninkrijk van Bryan Erkens - WaarBenJij.nu Peterborough - Reisverslag uit Peterborough, Verenigd Koninkrijk van Bryan Erkens - WaarBenJij.nu

Peterborough

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

28 Januari 2017 | Verenigd Koninkrijk, Peterborough

Vandaag hebben we besloten om naar Peterborough te reizen. Deze stad ligt niet ver van het dorpje waar wij ons appartement hebben. In Peterborough ligt een groot kathedraal. De kerk is al eeuwen oud. Veel van onze cliënten wonen rond Peterborough. Daarom leek het ons interessant om een kijkje te nemen in de stad.
We vertrekken richting Peterborough.

Eenmaal aangekomen in de stad zien we veel uitgaansgelegenheden. Hierbij kan je denken aan Pubs en nachtclubs. Peterborough is ook de thuishaven van Peterborough United. Vanaf de parkeerplaats lopen we een overdekte markt op. Op deze markt zijn veel kraampjes met kleren. Ook zien we kraampjes waar jachtspullen worden verkocht. Aangezien het dit tijd van het jaar jachtseizoen is. Er staan ook kraampjes van lokale boeren die hun producten aanbieden.
Toen we alles gezien hadden op de markt, besloten we de stad in te lopen. Het viel ons op dat er veel mensen met voetbal sjaals liepen. Later zou duidelijk worden waarom deze mensen er liepen.

We liepen het winkelcentrum in. We besloten een traditioneel Fish en chips gerecht te pakken. Hierbij kan je denken aan frieten met vis. Deze besprenkelen ze met azijn en zout. Dat was natuurlijk in het begin even wennen!
Toen we ons eten op hadden kwamen we op een plein. Dit plein leek het centrum te zijn van het centrum. Aan de rand van dit plein zagen we een grote oude poort. We besloten een kijkje te nemen.

Toen we bij de poort aankwamen zagen we dat dit een ingang was. Het was de ingang van het kathedraal. Vanuit de poort verscheen een prachtig groot gebouw. Die ons leek mee te nemen terug in de tijd. De stijl van de gebouwen eromheen leek bijna middeleeuws te zijn.
We besloten om naar binnen te gaan. De ingang van het gebouw is versierd met goud. De details van de beelden rondom en in het gebouw waren prachtig!

Binnen in de kerk zelf waren oude pastoors begraven in de vloer van de kerk. Met datum van geboorte en overlijden op de stenen. De datums liepen terug tot wel 2 eeuwen geleden. In de kerk zelf was een klein winkeltje. Waar je sieraden en souvenirs van de kerk kon kopen.

In het pad van de kerk stond een klein schaal model. Dit model liet zien hoe mensen de kerk hadden gebouwd. Vanaf de rivier werden grote stukken steen naar boven gebracht. Die later de kerk moesten worden.

In de kerk mocht je geen foto’s nemen. Ook werden er jongeren naar buiten gestuurd die te luidruchtig waren. Dit was allemaal uit respect voor mensen die er begraven lagen. Natuurlijk ook uit respect voor de kerk zelf.

Toen we naar buiten liepen hoorden we veel geluid. Het geluid kwam van grote menigten mensen. In groepen liepen ze richting het stadion van Peterborough United. Er waren grote politie-eenheden aanwezig. Om de mensen in grote lijnen veilig te leiden naar het stadion.

We vonden het interessant om te zien dat een kleine voetbalclub zoveel fans heeft. Niet alleen het feit dat ze zoveel fans hebben, maar ook om te zien hoeveel lawaai ze maken.

Er kwam steeds meer politie in de stad. We besloten om nog een hapje te eten buiten de stad. Daarna zijn we naar huis gegaan.