hoe ziet een stagedag uit? - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Bryan Erkens - WaarBenJij.nu hoe ziet een stagedag uit? - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Bryan Erkens - WaarBenJij.nu

hoe ziet een stagedag uit?

Door: Bryan

Blijf op de hoogte en volg Bryan

15 Januari 2017 | Verenigd Koninkrijk, March

Hoe zien een normale stage dag eruit? Onze dagen zullen we vooral besteden aan 1 op 1 begeleiding. Omdat veel mensen niet weten hoe een gemiddelde dag eruitziet, zullen wij je een dag meenemen op onze stage.

7:45 /Bentleyhouse/ de wekker gaat, het is tijd om op te staan. We maken een ontbijt en zorgen dat onze spullen ingepakt zijn. Het is belangrijk dat we onze werktelefoon, en sleutels niet vergeten. Daarna beginnen we met lopen richting onze stageplek.

9:20 /Centre 7/ We komen aan en wensen iedereen goedendag. We lopen naar de plek waar de klappers van de cliënten liggen. In de klappers zitten schema’s. Ieder schema is aangepast aan een cliënt. Je kunt hierbij denken aan educatie en dagbesteding. Als er duidelijk is wat er op de planning staat, zorgen we ervoor dat alles klaarligt.

9:30 /Centre 7/ Rond deze tijd komen de cliënten binnen. De cliënten hebben de gelegenheid om eerst een drankje te drinken. Als hun drankje op is bespreken we de dag. Als de cliënt educatie en activiteiten op zijn programma heeft, kiezen we eerst voor de educatie. Als de cliënten klaar zijn met educatie beginnen de activiteiten.

9:45 /Centre 7/ als de cliënt educatie op zijn programma heeft beginnen we hiermee. Vaak bestaat dit uit taal of rekenen. We zorgen dat we voor elk kind educatie op zijn/haar eigen niveau hebben. deze lesstoffen kunnen we vinden in een grote kast. In deze kast zitten verschillende methodes. Dit onderdeel van de dag duurt tot 12 uur. Tussendoor krijgen de kinderen pauze.

12:00 /Centre 7/ om 12 uur is het tijd om te lunchen. We eten dan gezamenlijk met de kinderen een maaltijd. De kinderen nemen zelf een lunchpakket mee. Indien de kinderen deze niet bij zich hebben, zorgen wij voor een lunch.

12:30 /Centre 7/ de kinderen krijgen nu de mogelijkheid een activiteit te doen. 1x per week mogen de kinderen koken. Als de kinderen dit al gedaan hebben. Kunnen ze kiezen uit spellen of knutselen.

14:00 /Centre 7/ rond 2 uur gaat de cliënt naar huis, deze wordt dan vervangen door een cliënt die uit school komt. We vangen deze cliënt op met een drankje bij binnenkomst. Deze cliënten ervaren vaak stress door dingen die ze op school meemaken. Deze cliënten komen meestal voor 2 uren. De tijd die we vullen met deze cliënten bestaat uit vrije keus. Het moet echter wel te maken hebben met het thema wat om dat moment op de centre geld.

16:00 /Centre 7/ alle cliënten zijn nu naar huis. Het is nu tijd om rapporten te maken. De rapporten zijn verantwoordingsverslagen. Zodat we kunnen verantwoorden wat we met de cliënten hebben gedaan.

16:15 /Centre 7/ we lopen naar huis. De dag is voorbij. We bekijken ons schema voor de dag erna. En treffen voorbereidingen indien nodig.