Parentassessment - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Bryan Erkens - WaarBenJij.nu Parentassessment - Reisverslag uit March, Verenigd Koninkrijk van Bryan Erkens - WaarBenJij.nu

Parentassessment

Door: Maikie

Blijf op de hoogte en volg Bryan

20 Januari 2017 | Verenigd Koninkrijk, March

wij zijn gevraagd om een Parent assessment te doen samen met een van de social workers/ coördinator van het bedrijf. Een parent assessment is een onderzoek naar ouders van een kind of ze genoeg theoretische en praktische kennis hebben om een kind op een goede manier op te voeden. Als deze ouders of een van de ouder niet voldoet aan de eisen mag deze niet voor het kind zorgen.

Het parent assessment is een onderzoek voor de rechter die uiteindelijk als het af is een uitspraak doet over wat met het kind gebeurd. De ouders hebben een kans om zich te verdedigen, maar de hoofdwerker van het assessment moet ook tekst en uitleg geven en kan zich ook verdedigen. Een parent assessment word gedaan door knowledge cards(foto’s waarin ouders moeten aangeven wat niet klopt in deze situatie), parent booklet (reacties van ouders op vragen in bepaalde situaties) en parenting questionair (vragen over het verleden van de ouders). Deze vragen zijn opgesteld door een groep professionals en worden onder anderen gebruikt door verschillende gemeenten in Engeland voor hetzelfde doel. Als deze vragen beantwoordt zijn geworden worden deze gescoord met een computerprogramma en hier komen dan op alle gebieden een uitslag.

We zijn gevraagd door social worker Angela om samen met haar de ouders van een twee weken oude baby te observeren. Bryan wordt geplaatst bij de vader (19 jaar oud) van de baby en Maikie bij de moeder(17 jaar oud) van de baby. Wij hebben de rol als observator uitgevoerd door Angela de vragen te laten stellen en dat wij observeren en opmerkelijke dingen noteren. Na iedere observatie en onderdeel van het assessment hebben we tot in de late uren de antwoorden van de ouders ingevoerd op de computer. We hebben alles gescoord en ingevuld. Verder kan ik niet tot in meer details treden om privacy redenen. We hebben wel een hele leuke en leerzame tijd aan de parent assessment over gehouden en hebben het met veel plezier en intresse gedaan.